A Kar kiemelt kutatási területe a tehetséggondozás, célja: a tehetséggondozás történetének feltárása; tehetségek felismerése az óvodában, iskolában, a tehetségek korai fejlesztése; a felsőoktatásban történő tehetséggondozás fejlesztése a lehetőségek bővítése. A tudományos kutatás megszerettetése a hallgatókkal, a kutatói életre történő felkészítése; a tehetségfejlesztő tanácsadói rendszer kiépítése.
Megalakult Karunkon a Csokonai Tehetséggondozó Hallgatói Tudományos Műhely. Az oktatók elméleti és módszertani tanácsaikkal segítik a partnerintézményekben folyó tehetségfejlesztő tevékenységet, a gyakorlati képzés elméleti vezetésén és az egyetemen történő irányításán kívül folyamatosan jelen vannak a képzési helyeken. A hallgatók minden évben eredményesen szerepelnek a tanítási versenyeken. Oktatóink évenként részt vesznek a szabadkai és az eszéki társintézményekben módszertani és a tehetségfejlesztés témában megrendezett konferenciákon. Bencéné Dr. Fekete Andrea vezetésével történik a tehetséggondozás, az ifjú kutatói tehetségek felfedezése, és pályájuknak segítése, irányítása. 2013-ban a XXXI. TDK Konferencia Országos Döntőjének a rendezési jogát két szekcióban.
Karunk országos szakmai vezető szerepkörbe került, Akadémiai Bizottsági tagjaink aktívan részt vesznek a magyar felsőoktatás képzési szerkezetének korszerűsítésében.
A Gyakorló Óvodában karunk oktatója létrehozta a Pumukli óvodát, ahol saját módszerrel folyik a nyelvi tehetségek korai idegen nyelvi fejlesztése. A Gyakorló Iskolában tagozatos osztályokban külön folyik a tehetséges gyermekek fejlesztése. Gyakorló intézményeink, egyetemünk oktatói és hallgatói közösen, szorosan együttműködve dolgoznak a tehetségfejlesztésben. Az egyetemen a Napkerék Egyesülettel együttműködve folyik a hátrányos helyzetű kiemelkedő tehetségek fejlesztése matematikából, zenéből, vizuális kultúrából, valamint újságírásból.