Nyomtatás
kedd, 15 december 2020 13:43

Kutatók éjszakája a Pedagógiai Karon

kutatok ejszakaja 1903

Két programelemmel csatlakozott 2020. november 27-én a SZIE Kaposvári Campus Pedagógiai Kara az országos Kutatók éjszakája rendezvényhez.

Az érdeklődők egy-egy videós bemutatót láthattak a lóval, illetve a kisállattal asszisztált foglalkozásról. A Kaposvári Campuson évek óta kutatjuk az állatok stresszoldó, fejlesztő hatásának hátterét. A foglalkozás résztvevői megtudhatták, mi a különbség az állattal segített aktivitás, az állatpedagógia és az állatterápia között, megismerkedhettek ezek módszereivel a pedagógiában, gyógypedagógiában. Az érdeklődők megtudhatták azt is, mely színtéren, mely állatok és milyen feltételekkel vonhatók be az ilyen jellegű munkába.
Az érdeklődők ismereteket szerezhettek arról, hogyan egészíthető ki az állattal asszisztált aktivitás beépítésével a hagyományos pedagógiai, gyógypedagógiai munka az állat szocializációs, motivációs, empátiás képessége, az emberi szervezetre gyakorolt kedvező fiziológiai, pszichológiai, szociális hatása révén, vagyis rájöhettek, miért is olyan jó foglalkozni kedvenceikkel.

Az állatasszisztált foglalkozás videóját
https://www.youtube.com/watch?v=FZPLqWcTmZA&feature=youtu.be

a rendezvény keretében 88-an, a lóval asszisztált foglalkozás bemutatóját


https://www.youtube.com/watch?v=fXBnZef2Euo&feature=youtu.be

78-an tekintették meg. A videók az érdeklődők számára továbbra is elérhetőek a fenti linkeken!


A Közös nyelvünk, az IKT program célja az érdeklődő fiatalok megszólítása az infokommunikációs technológia segítségével. Az interaktív előadás, beszélgetés és véleménycsere az oktatásban használható programok, applikációk és egyéb felületek lehetőségeinek élményen alapuló megismeréséről szólt. A résztvevők információkkal gazdagodhattak az innovatív pedagógiai módszerekről, hazai és külföldi jó gyakorlatokról, előremutató megoldásokról.
Az előadást követően mozgalmas online és offline aktivitások keretében nyílt módja a résztvevőknek a hallott elméleti ismeretek gyakorlatban történő megismerésére, kipróbálására. Az élményszerzés lehetőségét interaktív pontok biztosították, melyek online játékok, offline játékok, applikációk, interaktív tábla szoftverrel készült feladatok, illetve QR-kód beolvasásával saját okos eszközzel végezhető feladatokkal változatos formákban jelentek meg.

A hallgatóság nemcsak betekintést nyert az IKT oktatásban betöltött szerepét illetően, de reflexiók megfogalmazásával, interaktív szófelhő készítésével, kilépőkártyák kitöltésével, illetve online szavazásokkal maguk is véleményt formáltak.
A programhoz két alkalommal volt lehetőség kapcsolódni, így közel 30 fő vehetett részt az interaktív foglalkozáson.

A programról felvétel készült, mely visszanézhető a https://youtu.be/XKE0_GipLLw linkről.

 

 

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Adatvédelmi szabályzat